Артист:Норман Роквел

Вљубениот сликар во американскиот живот

Артист:Норман Роквел

Норман Роквел беше еден од најпопуларните и влијателни американски уметници на 20-ти век. Неговите илустрации за списанија, книги, реклами и плакати го зафатија суштината на американската култура и вредности, честопати со допир на хумор и носталгија. Тој е најпознат по насловните страници на „Сатурдеј Ивнинг Пост“, за кој работеше во тек на сеиземјерно пет децении, претставувајќи сцени од секојдневниот живот на семејства и мали градови.

Роквел роден во Њујорк Сити во 1894 година и покажал рана талентливост за цртање. Поминал на различни уметнички школи и започнал своја професионална кариера како илустратор на возраст од 16 години. Во 1914 година станал уметнички директор на "Бојс Лајф", официјалниот магазин на Момците Извидници на Америка. Исто така, илустрирал книги како "Том Сојер" и "Хаклебери Фин", и сликал портрети на познати личности како претседателите Ајзенхауер, Кенеди, Џонсон и Никсон.

Пробивот за Роквел дојде во 1916 година, кога продал својата прва насловна страница на "Сатурдеј Ивнинг Пост", едно од најшироко читани магазини во земјата. Тој откако продуцирал 321 насловна страница за Пост до 1963 година, што му придонесе национална слава и признание. Неговите насловни страници вклучуваа различни теми како деца, празници, спорт, војна, историја и социјални проблеми. Некои од најиконичните негови слики вклучуваат:

- Рози Риветер (1943), која прикажува мускулеста жена во комбинезон и крпа за глава, држејќи сендвич и ривет пила, додека ја поддржува своите нозе врз примерок на книгата „Мојн Камф“. Сликата беше инспирирана од милионите жени кои се вклучија во работната сила за време на Втората светска војна и стана символ на женската самостојност.


- Четири слободи (1943), кои се четири слики базирани на говорот на претседателот Франклин Д. Рузвелт за универзалните права на слобода на говор, слобода на верување, слобода од сиромаштија и слобода од страв. Сликите беа објавени во Пост и го обиколија целиот континент за да се приберат средства за војната напор.


- Проблемот со кој сите живеат (1964), кој прикажува млада африканско-американска девојка наречена Руби Бриџес, истата бидејќи ја пратат четирите федерални маршали кон целосно бело училиште во Њу Орлеанс за време на борбата за граѓански права. Сликата ја покажува расистичката омраза и насилство со кои се соочувала, како и нејзината храброст и достоинство.


- Изговарање благодарност (1951), кој прикажува момче и неговата баба кои се молат на маса во преполн ресторан, додека други посетители ги гледаат со содржание или почит. Сликата беше избрана од читателите на Пост како нивната омилена насловна страница на сите времиња.

Стилот на Роквел беше реалистичен и детален, влијансиран од неговото восхитување кон сликарите како Рембранд и Вермер. Тој користеше фотографии и модели како референци за своите слики, често вклучувајќи ги своите пријатели, соседи и членови на фамилијата како карактери. Исто така, користеше реквизити и костими за да создаде автентични сетинг и атмосфера. Тој работеше со масло на платно или дрво, користејќи ярки бои и изразни четки.

Работата на Роквел не беше секогаш ценета од критичарите, кои ја отфрлаа како сентиментална, идеалистичка или кичеста. Сепак, тој имаше верни обожаватели меѓу јавноста, кои го обожаваа неговото способност да раскажува приказни и да ја подземе емоционалноста со своите слики. Тој исто така доби многу почести и награди за својот придонес на американската уметност и општество, како Претседателската медал на слободата во 1977 година.

Роквел почина во 1978 година на возраст од 84 години во Стокбриџ, Масачусетс, каде што живеел од 1953 година. Тој донирал многу од своите дела на Музејот на Норман Роквел во Стокбриџ, кој го чува најголемиот збир на негови оригинални слики и цртежи. Неговото наследство продолжува како највљубениот сликар на американскиот живот.